Відповідно до Закону України про захист прав споживачів існує дві ситуації обміну або повернення товару:
1. Придбаний товар виявився невідповідним заявленій якості:
Стаття 8 цього закону зазнчає, що у разі придбання покупцем товару неналежної якості, впродовж гарантійного терміну зазначеного продавцем, може вимагати: пропорційного зменшення ціни товару, безоплатного усунення недоліків товару в розумний срок або відшкодування витрат продавцем на усунення недоліків товару.
При наявності істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця товару), або фальсифікації товару, підтверджених висновком експертизи, покупець у встановлені сроки має право вимагати у виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми, вимагати заміни товару на товару на такий самий товар або аналогічний, з числа наявних у виробника.
Такі вимоги задовільняються на товари у яких гарантійний срок, яких не закінчився.
2. При придбанні товару неналежної якості:
Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.